استارت آپ های اروپایی در حال ساخت باتری های قدرتمند و قابل حمل هستند

هنگامی که مهندسین شاغل در راه آهن فدرال سوئیس (SBB) نیاز به جوشکاری در بخشی از مسیر دارند، دیگر نیازی به روشن کردن دیزل ژنراتور ندارند. در عوض، آنها می توانند ابزار خود را به یک باتری قابل حمل وصل کنند. یک باتری بی صدا و بدون آلایندگی که می تواند چراغ ها و مترها را نیز تامین کند.

SBB اکنون حدود 80 باتری دارد که توسط Instagrid، یک شرکت نوپا مستقر در آلمان، در حال رشد سریع است. جوشکاری نیاز به افزایش قابل توجهی از انرژی دارد، بنابراین باتری ها باید با ضربه وارد شوند.

آندریاس سدل مایر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت 150 نفره، که تا به امروز 145 میلیون دلار جمع آوری کرده است، می گوید: «این چیزی است که ما به ویژه در آن خوب هستیم، چگالی توان. Sedlmayr می گوید که نام شرکت مخفف “شبکه فوری” است – این چیزی است که قرار است شبیه آن باشد. مثل این است که دسترسی به شبکه برق را با خود در یک جعبه آورده باشید.

پیدا کردن بهترین مکان برای پاوربانک

باتری ها به طور فزاینده ای ضروری هستند زیرا خانه ها و صنایع در انتقال از سوخت های فسیلی برق می گیرند. اما باتری ها معمولاً یا کوچک و ضعیف هستند یا قدرتمند و بزرگ. چندین استارت‌آپ می‌خواهند آن را تغییر دهند و نقطه‌ی شیرینی را در وسط بیابند—آن‌ها می‌گویند پاور بانک‌ها می‌توانند هم قدرتمند و هم قابل حمل باشند.

در ژانویه، Instagrid یک دور سرمایه گذاری سری C را به مبلغ 95 میلیون دلار اعلام کرد و قصد دارد به بازار آمریکای شمالی گسترش یابد. سدلمایر درباره این سرمایه‌گذاری گفت: «ما هر سال دوبرابر می‌شویم – این اصلی‌ترین چیزی است که برای ادامه این رشد به آن نیاز داریم.»

پیوند به Instagrid که توسط یک کارگر ساختمانی استفاده می شود
پاوربانک های قابل حمل اینستاگرید را می توان برای همه چیز از کارهای ساختمانی استفاده کرد… اعتبار: Instagrid
پیوند به Instagrid که توسط یک کارگر ساختمانی استفاده می شود

این شرکت در حال حاضر دو محصول را برای فروش عرضه می کند. Instagrid ONE 20 کیلوگرم وزن دارد و می تواند 2.1 کیلووات ساعت را تحویل دهد. Instagrid LINK جداگانه به ONE متصل می شود تا ظرفیت را در مجموع به 6.3 کیلووات ساعت افزایش دهد و چندین ابزار یا لوازم خانگی را به طور همزمان عرضه کند.

اواخر امسال، این شرکت آزمایش یک پیشنهاد جدید با مشتریان، Instagrid MOVE را آغاز خواهد کرد. این باتری بسیار بزرگتر خواهد بود، به اندازه یک تریلر کوچک روی چرخ هایی که می توان آن را پشت خودرو یدک کشید. ظرفیت 249 کیلووات ساعت خواهد بود و در نیمه اول سال 2025 به صورت تجاری در دسترس خواهد بود.

کنترل برق و باتری

Sedlmayr توضیح می‌دهد که این شرکت سخت کار کرده است تا نرم‌افزاری را توسعه دهد که نحوه تخلیه انرژی این باتری‌ها را کنترل می‌کند تا در عین اجتناب از گرمای بیش از حد، بیشترین انرژی را از آنها دریافت کند. آن‌ها به بسته‌های باتری و اینورترهای متعدد درون دستگاه متکی هستند، به این معنی که تبدیل برق می‌تواند در چندین مکان داخلی اتفاق بیفتد نه فقط در یک.

Sedlmayr می‌گوید: «این نرم‌افزار اساساً تعیین می‌کند که کدام سلول و در چه میلی‌ثانیه به خروجی متصل شود. کمی شبیه اصطبلی پر از قاطرهایی که به صورت پراکنده اما بر حسب تقاضا به درهای اصطبل خود لگد می زنند.

باتری Instagrid برای تغذیه زنبورداری استفاده می شود
برای از بین بردن کنه مهاجم انگلی Varoa از زنبورداری ارگانیک با گرم کردن قاب نوزادان بدون آسیب رساندن به زنبورها یا استفاده از ژنراتورهای احتراق. اعتبار: اینستاگرید
باتری Instagrid برای تغذیه زنبورداری استفاده می شود

ادوارد باربر از دانشکده مهندسی مکانیک، برق و ساخت و تولید دانشگاه Loughborough می‌گوید یکی از مزایای باتری‌های قابل حمل این است که می‌توان از آنها برای کارهای مختلف در کوتاه‌مدت استفاده کرد – فقط آنها را به هر کجا که نیاز دارید ببرید.

او با اشاره به فرآیند شارژ و دشارژ مکرر باتری می‌گوید: «شما می‌توانید به شدت شروع به چرخاندن باتری خود کنید – هر چه بیشتر باتری خود را چرخانید، اقتصاد بهتری دارد.»

باربر این سوال را مطرح می‌کند که آیا باتری‌ها هنوز هم برای جایگزینی ژنراتورهای دیزلی در شرایطی که نیاز به توان بالایی در طول روز دارند، آماده هستند؟ موارد استفاده به طور طبیعی دقیقاً به میزان برق مورد نیاز مشتری بستگی دارد – Sedlmayr می‌گوید آزمایش‌های مربوط به شرکت‌های ساختمانی در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که می‌توان در تمام طول روز به باتری‌ها برای ابزارهای برقی مانند اره‌های مدور تکیه کرد.

مطلب پیشنهادی  بهترین کتاب‌های Dungeons & Dragons در سال 2024

شرکت دیگری به نام Allye (تلفظ «متحد») در بریتانیا نیز در حال کار بر روی یک باتری بزرگ اما قابل حمل 320 کیلووات ساعتی به نام «Max» است. جاناتان کریر یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت می گوید: «جای پایی کوچکتر از یک فضای پارک معمولی است. می توانید آنها را با لیفتراک بلند کنید.» Allye 900000 پوند جمع آوری کرده و 11 کارمند دارد.

کاهش هزینه از طریق ذخیره سازی هوشمند انرژی

Max قرار است اواخر امسال به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد و کریر می گوید که می تواند برای خدمه فیلم و تلویزیون در مکان، خدمه ساخت و ساز یا عملیات معدن مفید باشد. او تأکید می کند که هیچ چیز مانع از استفاده از باتری به عنوان یک راه حل ثابت نمی شود.

برای مثال، یک سوپرمارکت می‌تواند از یکی برای ذخیره انرژی استفاده کند، زمانی که با نرخ‌های ارزان‌تر از طریق شبکه در ساعات کم مصرف در دسترس باشد. سپس، در زمان‌های اوج مصرف، یخچال‌ها و روشنایی فروشگاه می‌توانند به کارکرد باتری تبدیل شوند. کریر تخمین می‌زند که این «انعطاف‌پذیری شبکه» که به‌طور خودکار توسط نرم‌افزار Allye مدیریت می‌شود، می‌تواند بیش از 50 درصد از هزینه‌های برق مشتریان را صرفه‌جویی کند. اگر سیستم را با پنل های خورشیدی نیز جفت کنند، پس انداز می تواند حتی بیشتر شود.

او می افزاید: «ما چیزی را که ذخیره انرژی نامیده می شود به عنوان یک سرویس معرفی می کنیم. “شما برای دارایی پرداخت نمی کنید [bar a one-time installation fee]این اشتراک حدود 40 تا 50 درصد از صرفه جویی برق ارائه شده توسط سیستم را مصرف می کند و قراردادها دو تا سه سال طول می کشد و پس از آن مشتریان می توانند قرارداد را تمدید یا فسخ کنند. .

مطلب پیشنهادی  رأی گیری در پاریس برای ممنوعیت اسکوترهای الکترونیکی می تواند کل اروپا را شکل دهد

به پیوندهای موجود بپیوندید

اولین نصب باتری Allye Max در سال گذشته انجام شد. در ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و هواپیما در جنوب انگلستان در انگلستان، مانع قابل توجهی برای استقرار ایستگاه های شارژ و زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی است. مشکل در دستیابی به اتصالات شبکه ارتقا یافته. با این حال، کریر می‌گوید که باتری‌های Max به مشتریان کمک می‌کنند تا با اتصال به اتصالات موجود، این مشکل را برطرف کنند. او توضیح می دهد: «راه حل ما انرژی را از شبکه با توان بسیار کمتر ذخیره می کند.

حتی می‌تواند در مناطق مسکونی کار کند – برای مثال، تعداد انگشت شماری از خانه‌ها در یک خیابان، که همه به یکی از این باتری‌ها متصل هستند تا بتوانند در مواقعی که با هزینه کمتر در دسترس است، به انرژی دسترسی داشته باشند و آن را ذخیره کنند. این می تواند یک شبه یا در مواردی که سطح بالایی از انرژی تجدیدپذیر در شبکه وجود دارد اتفاق بیفتد. کریر می گوید، با این حال، اجرای چنین سیستمی در بریتانیا احتمالاً نیازمند اصلاحات نظارتی است.

ویجی رامانی از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، ایالات متحده، که سیستم‌های ذخیره انرژی را مطالعه می‌کند، می‌گوید باتری‌های قابل حمل و قابل حمل احتمالاً برای کسانی که می‌خواهند خارج از شبکه زندگی یا کار کنند، جذاب هستند. اگرچه برای کاربردهایی که به قدرت بیشتری نیاز دارند، فناوری های دیگری مانند باتری های جریان – که در آن انرژی ذخیره شده در الکترولیت های مایع به سلول باتری پمپ می شود – ممکن است انتخاب بهتری باشد. او توضیح می‌دهد: «آنها معمولاً در مقیاس ارزان‌تر هستند.

با این حال، رامانی پیشنهاد می‌کند که دستگاه‌هایی مانند Instagrid MOVE و Allye Max می‌توانند گزینه‌های خوبی برای امکاناتی با اندازه مناسب باشند که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که همیشه قدرت پشتیبان دارند.

او می‌گوید: «برای افرادی که برای قدرت بی‌وقفه ارزش قائل هستند و در صورت از دست دادن قدرت، پول خود را از دست می‌دهند، اساساً حاضرند برای چنین چیزی پول بپردازند.



آموزش وردپرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *