وقتی بهره وری شخصی کافی نیست


در یک دنیای عالی، ما روز خود را با مرور فهرستی از کارهای منظم شروع می‌کنیم. ما چندین ساعت تمرکز عمیق کار خواهیم داشت تا نیمی از آنها را از بین ببریم.

سپس ناهار آرامی را با همکاران خوردیم و به پایین آوردن لیست برگشتیم تا اینکه آخرین کار در ساعت 5:30 بعد از ظهر کامل شد. وقتی روز را ترک می‌کنیم (یا قطع می‌کنیم) و سوار اسب شاخدار جادویی می‌شویم و به ساعت خوشی می‌رویم، احساس رضایت ما را پر می‌کند.

اما این دنیای واقعی است، جایی که جلسات لحظه آخری که می‌توانست ایمیل باشند، تقویم‌ها را پر می‌کنند. جایی که همکاران فراموش می کنند وظایف خود را به پایان برسانند و در هنگام رفتن به تعطیلات آنها را در بشقاب خود رها می کنند.

و زمانی که ضرب‌الاجل‌های فوری ناگهان فهرست کارهای روزانه شما را از مسیر خارج می‌کنند و باعث می‌شوند آنها را به کار بعدی و بعد از آن منتقل کنید.

دنیای کار در 20 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. ظهور شرکت های فناوری سلسله مراتب مسطح، امتیازات سبک کارکنان و مفاهیم دفتر باز به سبک زمین بازی را به همراه داشته است.

کنفرانس TNW 20 تا 21 ژوئن – آخرین فرصت برای دریافت مجوز!

پایان دادن به همه فرصت های شبکه: میزگرد، کلاس های مستر، تورهای فنی، 1:1 ثانیه… آخرین فرصت برای رزرو قبل از اتمام!

همراه با آن، یک فرهنگ سر و صدا با هدف به دست آوردن حداکثر استفاده از هر روز کاری به وجود آمد. پلتفرم‌های فناوری Work مانند Slack و Trello بر ساده‌سازی ارتباطات و بهره‌وری تمرکز کردند، در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Midjourney قول دادند که با خودکارسازی وظایف به ما کمک کنند در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهیم.

مطلب پیشنهادی  بلاگ پلی استیشن جوایز بازی 2023 را معرفی کرد: برندگان منتخب طرفداران مشخص شدند

برای مقابله با سیل فزاینده اعلان ها و ضرب الاجل ها، موجی از هک های بهره وری شخصی مانند صندوق ورودی صفر و تکنیک پومودورو آمده و رفته است.

در حالی که این تغییرات ممکن است مانند بهبود در محل کار به نظر برسد، در چند سال گذشته شاهد افزایش شدید موارد فرسودگی شغلی در سراسر جهان بوده ایم. در اینجا در هلند، گزارش شده است که از هر پنج کارگر یک نفر با فرسودگی شغلی دست و پنجه نرم می کند، که نتیجه آن 11 میلیون روز غیبت در سال است. بر اساس گزارش گالوپ وضعیت محیط کار جهانی: 2023، استرس کارکنان در بالاترین حد خود قرار دارد و از سال 2009 به طور پیوسته در حال افزایش است.

این سوال پیش می‌آید، با همه ابزارها، پلتفرم‌ها و هک‌هایی که هدفشان انجام سریع‌تر کارها است…

چرا هنوز نمی توانیم کارها را انجام دهیم؟

پس از انتشار استاد بهره وری دیوید آلن بیایید کارها را انجام دهیم در سال 2001 به 28 زبان ترجمه شد و بیش از 1.5 میلیون نسخه فروخت.

او از طریق کتاب و جلسات مربیگری خود، به کارمندان سطح C آموزش می دهد که چگونه “سر خود را خالی کنند” تا بتوانند روی انجام کارها تمرکز کنند. همانطور که آلن گفت:

“از سر خود به عنوان دفتر استفاده نکنید – واقعاً بد است. سر شما برای داشتن ایده است، نه برای درک آنها.”

مطلب پیشنهادی  نکات و پاسخ‌های امروز اتصالات NYT - راهنما برای 29 آوریل، شماره 323

بعد از گذشت بیست و سه سال و صدها جلسه مربیگری داخلی، آلن متوجه شد که چیزی کم است.

هفته گذشته، او و نویسنده همکار ادوارد لامونت کتاب جدیدی را منتشر کردند که هدف آن نه تنها نشان دادن علائم، بلکه آنچه ممکن است منشأ اپیدمی جهانی استرس در محل کار باشد، باشد. نامیده میشود انجام کارها… با دیگران.

حقیقت این است که مهم نیست چقدر برای عملکرد بهینه تنظیم شده باشید، تنها زمانی مؤثر خواهد بود که تیم شما نیز برای کار بهینه با هم تنظیم شده باشد. واقعاً به مدیریت برمی گردد.

وظیفه یک مدیر این است که تیم هایی را با شخصیت ها، سبک های کاری و مهارت های مختلف بپذیرد و آنها را برای عملکرد بالا آماده کند. مشکل این است که استارت آپ ها اغلب مملو از رهبران تیم هستند که بی تجربه هستند و به دلیل کمبود منابع، هیچ آموزشی نمی بینند.

«بسیاری از مدیران جدید به دلیل اینکه برنامه نویسان خوبی بودند، مدیر شدند. آلن می گوید، به جای تمرکز بر نحوه انجام کار، یک منحنی یادگیری وجود دارد که سعی می کنید بفهمید چگونه کار دیگران را مدیریت کنید.

شما نمی توانید مردم را تغییر دهید ولی می توانید قوانین را تغییر دهید

آلن معتقد است یک مشکل بزرگ این است که مدیران باید استانداردها و اصولی را برای تیم خود تعیین کنند. به عنوان مثال، جلسات چقدر دیر شروع می شود؟ چه زمانی نباید اعضای تیم مزاحم شوند؟

ما دو فصل کامل در مورد اصول و استانداردها داریم، زیرا قرار نیست شخصیت افراد را تغییر دهید. بسیاری از مواقع این مکانیک های ساده هستند که خراب می شوند و تیم را از انجام کاری که تیم واقعاً دنبال می کند باز می دارد.» آلن می گوید.

مطلب پیشنهادی  Garena Free Fire Redeem Codes برای 21 فوریه: به آخرین لوت های درون بازی دسترسی پیدا کنید

تنظیم استانداردها نه تنها برای راهنمایی افراد به سمت شیوه های رایج مهم است، بلکه برای راهنمایی مردم در مورد آنچه که باید انجام دهند در مواقعی که کار اشتباه می شود، مهم است.

“اگر من به شما تعهد بدهم و بعد همه چیز تغییر کند و من نتوانم این تعهد را انجام دهم – چقدر راحت می توانم با شما صحبت کنم و به جای اینکه بگذارم توافق از بین برود، دوباره مذاکره کنم؟ این همان جایی است که فرسودگی شغلی ناشی از آن است، این احساس بیش از حد غرق شدن نیست، بلکه اضطراب محیطی است که در درون برای اکثر افراد ذوب می شود. همه این موارد اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، می توانند به همه چیز وارد شوند.

آیا می خواهید درباره ایجاد تیم های سالم و با عملکرد بالا بیشتر بدانید؟

به دیوید آلن در TNW 2024 بپیوندید تا او روی صحنه می رود تا درباره اصول مدیریت موثر تیم و بینش آخرین کتابش، تیم: انجام کارها با دیگران بحث کند. انتظار استراتژی های دنیای واقعی، نه فقط تئوری ها، برای بهبود بهره وری و همکاری تیم را داشته باشید.

برای کسب و کار، پاس سرمایه گذار یا بسته های آغازین (بوت استرپ و مقیاس بالا) اینجا ثبت نام کنید.

آموزش وردپرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *