چرا مدیر ارشد فناوری امروز باید یک افسر فناوری آهنگسازی باشد؟


با گوگل سپرده های مکرر با انصراف از کوکی ها، بسیاری از کسب و کارها با چشم انداز ایجاد تغییرات قابل توجه در نحوه عملکرد خود روبرو هستند. و CTO مسئول حمایت از این تغییرات است، زیرا استراتژی های رسانه ای جدید نیازمند رویکردهای فنی نوآورانه است.

از آنجایی که آنها توانایی‌های فناوری خود را در حین ادامه پروژه‌های تحول دیجیتال – هوش مصنوعی مولد، مدل‌های زبان بزرگ و اتوماسیون، زیر نظر دارند – مدیران ارشد فناوری که وظیفه هدایت سازمان‌ها را در دنیای جدید و شجاعانه تبلیغات دارند، باید یک عبارت را در بالای خود داشته باشند. لیست کارهایی که در سال 2024 انجام می شود: متشکل تر باشید. اما چرا این مانترای جدید صنعت اینقدر مهم است؟

تبلیغ کنندگان باید استراتژی های رسانه ای جدیدی را توسعه دهند

ماهیت در حال تغییر چشم‌انداز تبلیغات، که با برنامه‌های Google برای بستن کوکی‌های شخص ثالث، آگاهی روزافزون مصرف‌کننده از مسائل حریم خصوصی و چشم‌انداز نظارتی در حال تغییر شکل گرفته است، به این معنی است که برندها باید استراتژی‌های رسانه‌ای جدیدی ایجاد کنند.

اگرچه Google چندین بار حذف کوکی را به تعویق انداخته است، ادامه استفاده از شناسه های شخص ثالث دیگر یک گزینه واقعی یا پایدار نیست. آنها – در نهایت – خاموش خواهند شد و هرگز از نظر دقت و عملکرد کامل نبودند. کاربران روز به روز بیشتر می شوند رد کوکی های ردیابیبنابراین ادامه استفاده از آنها به اعتبار برند لطمه می زند.

سوالی که اکنون پیش روی کسب و کارها قرار دارد این است: چگونه در آینده به مخاطبان هدف خود دست یابند؟ راه حل های دیگر مبتنی بر ID محدودیت های خود را دارند. چندین گزینه شناسایی وجود دارد که به ناچار منجر به یک چشم انداز چندپاره می شود و مدیریت و نگهداری آن برای صاحبان رسانه پیچیده است.

روش‌های هدف‌گیری مانند موقعیت‌یابی جغرافیایی و مبارزه زمینه‌ای برای ارائه دقت و اثربخشی مورد نیاز تبلیغ‌کنندگان، در حالی که جعبه ایمنی حریم خصوصی Google محدود به مرورگر کروم است.

با این حال، از طریق استفاده خردمندانه از داده‌های شخص اول، استراتژی‌های تبلیغاتی که حول این گزینه‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند راه بهتری را برای برندها فراهم کنند. بنابراین، بسیاری از کسب‌وکارها می‌خواهند چندین مورد از این گزینه‌ها را امتحان کنند تا بهترین روش‌ها را پیدا کنند.

تکنولوژی پیچیده نیاز به یک چارچوب دارد

در حالی که مدیر ارشد فناوری نباید در مورد استراتژی بازاریابی تصمیم گیری کند، او باید آزمایش با جایگزین های بدون کوکی را تسهیل کند، که به انعطاف پذیری پشتیبان نیاز دارد. اگرچه پشته فناوری در هر کسب و کار دیجیتالی به ندرت در یک دوره زمانی ثابت است، پیاده سازی راه حل های اضافی و پشتیبانی از پلت فرم های جدید آسان نیست. به همین دلیل است که پذیرش اصول معماری ترکیب پذیر منطقی است.

به طور خلاصه، معماری ترکیب‌پذیر یک اصل است که شامل تقسیم دارایی‌های فنی یک شرکت به اجزای کوچک و ساده است که می‌توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند، ترکیب شوند و برای ساختن سیستم‌هایی استفاده شوند که از انواع فرآیندهای تجاری پشتیبانی می‌کنند.

در فضای ابری ساخته شده است، اجزایی مانند پایگاه داده های مشتری، سرورهای تبلیغاتی و موارد مشابه را می توان از طریق API با حداقل مهارت های فنی مورد نیاز متصل کرد، و جایگزینی یا اصلاح اجزای جداگانه فرآیندی سریع و آسان است. در مقایسه با زیرساخت های قدیمی ساخته شده بر روی یک معماری یکپارچه، پایه بسیار بهتری برای آزمایش ابزارهای بازاریابی جدید فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی  ایتالیا یک میلیارد یورو صندوق هوش مصنوعی ایجاد می کند و تحریم های جدیدی را برای سوء استفاده از فناوری در نظر می گیرد

معماری Composable به کسب‌وکارها راهی برای انعطاف‌پذیری و سازگاری در هنگام همکاری مستقیم با شرکا در اکوسیستم تبلیغاتی ارائه می‌دهد، خواه ناشران، شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی، ارائه‌دهندگان هویت، ارائه‌دهندگان اندازه‌گیری، SSP یا DSP‌ها باشند.

APIها، ریزسرویس‌ها و کانتینرها بلوک‌های ساختمانی را فراهم می‌کنند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا به سرعت راه‌حل‌های قابل ترکیبی را بسازند، آزمایش کنند و به کار گیرند که این همکاری‌ها را ممکن می‌سازد. این بلوک‌های ساختمانی می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند و برای هر همکاری جدید بارها و بارها مونتاژ شوند.

جایی که معماری کامپوزیشن بیشتر به یک چالش فنی تبدیل می شود، اطمینان از این است که همه اجزای متصل می توانند به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. خوشبختانه، با در دسترس قرار گرفتن راه‌حل‌های نرم‌افزاری بیشتر برای هر عنصر از یک سیستم ترکیب‌پذیر، مدیران ارشد فناوری می‌توانند آن‌هایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با اهداف سازمان و APIهای توسعه‌دهنده سازگار هستند.

چالش حفاظت از داده های شخص اول

شیوه های بازاریابی مبتنی بر داده های شخص اول به رضایت و اعتماد مصرف کننده بستگی دارد. در حالی که بازاریابان و مشاوران حقوقی باید به جمع‌آوری رضایت، اعلان‌های انصراف و شفاف‌سازی مبادله ارزش برای مشتری رسیدگی کنند، این وظیفه CTO است که اطمینان حاصل کند که این داده‌های حساس به هر قیمتی محافظت می‌شوند.

این منطقه دیگری است که در آن معماری ترکیب پذیر مزایای آشکاری را به همراه دارد. تسهیل همکاری مستقیم با شرکا – اعم از برندها، ناشران یا شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی – در حالی که تضمین می‌شود کسب‌وکارها کنترل کامل بر داده‌های خود را حفظ می‌کنند، نیازمند استفاده از فناوری‌های افزایش دهنده حریم خصوصی (PET) است.

به عنوان مثال، برای فعال کردن هدف‌یابی دقیق‌تر، محاسبات چند جانبه امن (SMPC) یک PET است که به چندین طرف اجازه می‌دهد تا در عین حفظ حریم خصوصی داده‌های خود، اطلاعات را از مجموعه داده‌های یکدیگر تجزیه و تحلیل و استخراج کنند.

مطلب پیشنهادی  ذهن آگاهی دیجیتال می تواند به کاهش اثرات تکنواسترس در محل کار کمک کند

PET دیگر، Differential Privacy، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بینش‌های خود را با دیگران بدون افشای هرگونه اطلاعات شناسایی شخصی (PII) به اشتراک بگذارند. در حالی که داده های مصنوعی اجازه تولید نسخه ای از یک مجموعه داده را می دهد که از نظر آماری شبیه به داده های واقعی است اما حاوی هیچ داده های فردی قابل شناسایی یا واقعی نیست.

با یک معماری ترکیبی، این PET ها را می توان به سرعت و به راحتی در صورت نیاز متصل کرد و در صورت نیاز برای هر همکاری بعدی مجددا استفاده کرد.

غذای آماده: معماری ترکیب پذیر پایه و اساس فرآیندهای تبلیغاتی آینده است

حذف کوکی‌های شخص ثالث فرصتی طلایی برای برندها برای طراحی و اجرای استراتژی‌های رسانه‌ای جدید است که به حریم خصوصی کاربران احترام گذاشته و اثربخشی تبلیغات آنها را بهبود می‌بخشد. مدیران ارشد فناوری باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند به بهترین نحو از این روش ها حمایت کنند تا تیم بازاریابی را قادر به دستیابی به KPI های خود کند و به نوبه خود به کل سازمان در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند.

پیروی از اصول معماری ترکیب پذیر برای کسب و کارهایی که به دنبال یک پلت فرم انعطاف پذیر، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر برای حمایت از همکاری تبلیغاتی خود هستند، کلیدی است. راه‌حل‌های ترکیبی می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا فرآیندهای تبلیغاتی پایدار و آتی را بسازند که می‌تواند برای هر مورد استفاده طراحی شود.

آن‌ها همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا چندین لایه حفاظتی را برای داده‌های کاربر ترکیب کنند و اطمینان حاصل کنند که رابطه اعتماد با مشتریان دست نخورده باقی می‌ماند.

آلیستر باستیان مدیر ارشد فناوری اطلاعات در ارائه‌دهنده فناوری همکاری داده در بریتانیا InfoSum است.

آموزش وردپرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *