Booking.com به عنوان یک “سگ نگهبان” تحت قوانین رقابت اتحادیه اروپا به غول های فناوری می پیوندد

Booking.com به جمع غول های فناوری مانند گوگل و متا پیوسته است تا تحت قوانین رقابت آنلاین جامع اتحادیه اروپا قرار گیرد.

این قانون که قانون بازارهای دیجیتال (DMA) نامیده می‌شود، با تعیین حقوق و تعهدات واضح برای پلتفرم‌های آنلاین بزرگ که به آنها «دروازه‌بان» گفته می‌شود، زمینه‌ای برای رقابت دیجیتالی ایجاد می‌کند. هدف مقابله با اعمال انحصاری است.

تیری برتون، کمیسر اروپا برای بازار داخلی، گفت: «رزرو یک بازیگر مهم در اکوسیستم گردشگری اروپا است و اکنون نیز دروازه‌بان تعیین‌شده است».

کمیسیون اروپا شرکت هایی را با بیش از 45 میلیون کاربر نهایی ماهانه در بلوک، بیش از 10000 کاربر تجاری در سال و ارزش بازار حداقل 75 میلیارد یورو به عنوان ناظر تعیین می کند.

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما بوریس و برخی از آثار مشکوک هوش مصنوعی. رایگان است، هر هفته به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود. اکنون درگیر شوید!

ما انتظار تصمیم امروز را داشتیم.

اضافه شدن Booking به لیست به دنبال ارزیابی خود شرکت هلندی ارائه شده در 1 مارس انجام می شود. کمیسیون دریافت که پلت فرم سفر با آستانه DMA مطابقت دارد و “دروازی مهم بین مشاغل و مصرف کنندگان” است.

شش ماه برای اجرا

مانند سایر ناظران، Booking.com اکنون شش ماه فرصت دارد تا از لیست ممنوعیت DMA پیروی کند.

این تعهدات شامل ممنوعیت تبلیغات هدفمند در خارج از پلت فرم اصلی دروازه بان است. آنها همچنین خواستار اعمال بدون تبعیض علیه کاربران تجاری هستند که مایلند خدمات خود را در جای دیگری تحت شرایط یا قیمت های مختلف ارائه دهند.

مطلب پیشنهادی  نکات و پاسخ‌های امروز اتصالات NYT - راهنما برای 6 می، شماره 330

تعدادی از تعهدات بلافاصله اجرایی می شوند، مانند قانون اطلاع رسانی به کمیسیون در مورد “هر گونه تمرکز مورد نظر” در بخش دیجیتال.

اگر Booking رعایت نکند، با جریمه هایی تا 10 درصد از کل گردش مالی خود در سراسر جهان روبرو می شود. در صورت تکرار تخلفات، جریمه ها می تواند تا 20٪ برسد، در حالی که اتحادیه اروپا این قدرت را دارد که پلت فرم را مجبور به فروش بخش هایی از تجارت خود کند.

سخنگوی Booking.com از طریق ایمیل گفت: “ما مدتی است که با کمیسیون اروپا کار می کنیم و تصمیم امروز را پیش بینی می کردیم.”

ما اکنون در حال بررسی تصمیم تعیین آنها هستیم و همچنان که راه حل های انطباق را توسعه می دهیم به کار سازنده با آنها ادامه خواهیم داد.”

Booking.com که در سال 1996 در آمستردام تأسیس شد، صنعت هتل های مسافرتی را متحول کرده است.

این شرکت می گوید که 28 میلیون لیست اقامتی در سراسر جهان ارائه می دهد و تخمین می زند که کاربران نهایی فعال آن در اتحادیه اروپا بین آگوست 2023 تا ژانویه 2024 از 45 میلیون نفر فراتر رفته اند. ارزش بازار فعلی آن 127.05 میلیارد دلار (117.7 میلیارد یورو) است. .

آموزش وردپرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *