Einride شروع به ساخت “بزرگترین” شبکه حمل و نقل خودران در جهان می کند

Einride با بندر جبل علی در دبی به عنوان بخشی از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت بزرگترین شبکه کامیون های خودمختار جهان شریک شده است.

استارت آپ حمل و نقل بار سوئدی قراردادی را با DP World امضا کرده است که مسئولیت تدارکات بندر – دهمین بندر شلوغ جهان را بر عهده دارد. این شرکت از صدها کامیون الکتریکی Einride برای حمل کانتینرها در اطراف کارخانه کشتی سازی استفاده خواهد کرد.

از سال آینده، DP World استفاده از کامیون های خودران را در کنار کامیون هایی که توسط انسان هدایت می شوند، آغاز خواهد کرد. این بخشی از پروژه برنامه ریزی شده Falcon Rise است شبکه حمل و نقل خودمختار که 550 کیلومتر در امارات امتداد خواهد داشت.

رابرت فالک، مدیرعامل و بنیانگذار Einride به TNW گفت: «جهان هرگز هرگز چنین چیزی را ندیده است. صدها کامیون برقی و خودمختار برای حمل کالا در سراسر کشور از جمله در جاده های عمومی وجود خواهد داشت.

ما اوایل امسال از تیم Einride در دفاتر آنها در استکهلم و کارگاه آنها در گوتنبرگ بازدید کردیم. این شرکت که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد، یک مدل تجاری منحصر به فرد برای استارت آپ های خودروی خودران (AV) دارد.

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما بوریس و برخی از آثار مشکوک هوش مصنوعی. رایگان است، هر هفته به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود. اکنون درگیر شوید!

آn فلش در تيرك

این شرکت به جای ایجاد کامیون های خودران، منوی کامل حرکت را ارائه می دهد. این شامل ناوگان الکتریکی و خودمختار، یک پلت فرم نرم افزاری هوشمند و زیرساخت شارژ است.

مطلب پیشنهادی  امید جدیدی برای VanMoof به عنوان سازنده دوچرخه برقی مشکل دار فروش را از سر گرفت

Einride کامیون های برقی خود را از اشخاص ثالثی مانند ولوو و اسکانیا خریداری می کند. سپس این استارت آپ این خودروها را با یک سیستم عامل دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی تطبیق می دهد. Saga نام دارد، بهترین مسیرها را تجزیه و تحلیل می کند و مصرف انرژی را بهینه می کند.

با این حال، Einride AV های خود را از ابتدا می سازد. این کامیون ها برخلاف رقبای خود، کابین ندارند. حتی اگه بخوای نمیتونی رانندگی کنی درعوض، اپراتورهای انسانی می توانند در صورت نیاز از راه دور مسئولیت را بر عهده بگیرند.

توماس اولسون، بنیانگذار استارت آپ، به TNW در گوتنبرگ گفت: کسب و کار برق و شارژ Einride، زمینه را برای AV های بیشتر فراهم می کند. او گفت: به همین دلیل است که ما در حال ایجاد یک اکوسیستم کامل حمل و نقل بار هستیم.

برقی‌سازی همچنین در حال حاضر یک مورد تجاری قابل دوام دارد، در حالی که حمل و نقل خودران هنوز در مراحل اولیه است. اولسون می گوید که Einride قصد دارد با پیشرفت مقررات، به آرامی سهم عملیات خودران را افزایش دهد.

einride-thomas-ohlson-autonomous-trucks
موسس Einride توماس اولسن در فروشگاه ویژن در گوتنبرگ. اعتبار: Siôn Geschwindt/The Next Web
einride-thomas-ohlson-autonomous-trucks

در سال 2022، Einride اولین شرکتی بود که یک AV را در جاده های عمومی در ایالات متحده راه اندازی کرد. این کامیون خودران – که به نظر می رسد خندان است – در محوطه پردیس 750 هکتاری GE Appliances در کنتاکی در ایالات متحده انجام وظیفه می کند.

هنریک گرین، رئیس بخش فناوری خودمختار Einride، به TNW گفت: «پروژه‌هایی از این دست برای ایجاد اعتماد کلیدی هستند. “ما از مناطق خصوصی و آرام شروع می کنیم و سپس به آرامی وارد موقعیت های ترافیکی پیچیده تر می شویم.”

مطلب پیشنهادی  نکات و پاسخ‌های امروز اتصالات NYT - راهنما برای 29 آوریل، شماره 323

آیا اروپا می تواند یک یا دو چیز از خاورمیانه بیاموزد؟

برنامه های Einride در امارات نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به خلبانان قبلی است. وقتی Falcon Rise بود ابتدا اعلام کرد سال گذشته، این استارت آپ اعلام کرد که شامل 2000 کامیون برقی، 200 دستگاه AV و هشت ایستگاه شارژ با بیش از 500 نقطه شارژ خواهد بود.

با این حال، در تماسی که این هفته داشت، فالک به ما گفت که نمی‌خواهد اعداد دقیقی را مشخص کند، اما «چند صد» کامیون برقی و خودران درگیر خواهند شد. صرف نظر از این، این یک جهش کوانتومی رو به جلو برای بخش AV خواهد بود، که تا حد زیادی به آزمایش در مقیاس کوچک محدود شده است.

برای فالک، اروپا می تواند از رویکرد امارات متحده عربی به نوآوری های تکنولوژیکی چیزی بیاموزد. او گفت: «آنها جاه طلب هستند و تصمیم گیرندگان درک عمیقی از فناوری دارند. منظورم این است که آنچه کشور از نظر فنی و زیرساختی توانسته است به دست آورد، بسیار مهم است.

اطلاعات مالی پیرامون مشارکت Einride با DP World فاش نشد. عرضه کامیون های برقی به زودی آغاز خواهد شد، در حالی که AV ها به مرور زمان و از سال آینده عرضه خواهند شد.

فالک گفت که انتظار دارد کامیون های خودران تا حدی در سوئد و بخشی در امارات متحده عربی تولید شوند تا هزینه ها و انتشار کربن کاهش یابد. تمامی کامیون ها از راه دور توسط تکنسین های مستقر در کشور خلیج فارس کار خواهند کرد. انتظار می رود کل پروژه Falcon Rise حدود پنج سال دیگر تکمیل شود.

مطلب پیشنهادی  این استارت آپ در حال ساخت هوش مصنوعی است که می تواند پهپادها را پرواز دهد و تصمیمات خود را بگیرد



آموزش وردپرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *